به وبلاگ پیمان پویا خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
تئوری و تکنولوژی ساخت ادوات نیمه هادی
مباحث ویژه در الکترونیک
طراحی مدارهای فرکانس بالا
طراحی مدار مجتمع خطی
طراحی مدارهای VLSI
الکترونیک
مخابرات
قدرت
کنترل
روش تحقیق
زبان انگلیسی
اعلام نمرات
دانلود کتاب
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 296
بازدید کل : 89589
تعداد مطالب : 126
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 3

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

کوهی عجیب در عسلویه/جم که ایدز را درمان می کند

 

  مغناطیس فوق العاده قوی کوه در جهان زبان زد است و اگر در فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ متری کوه یعنی تقریبا انتهایی ترین نقطه مشخص آسفالت با ماشین توقف کنید…

  به گزارش مهرستان و به نقل از مشرق:این کوه باستانی پردیس است که در حومه شهرستان جم در نزدیکی عسلویه استان بوشهر و در نیمه های راه بندر کنگان به فیروز آباد شیراز قرار دارد. قله این کوه نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید است، چون بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست. مغناطیس فوق العاده قوی کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ متری کوه یعنی تقریبا انتهایی ترین نقطه مشخص آسفالت با ماشین توقف کنید و ترمز دستی را بخوابانید، ماشین بجای سر پائینی به نرمی به سمت کوه کشیده می شود که البته همین مغناطیس برای رانندگان نا آشنا بسیار دردسر ساز بوده و تاکنون تعداد زیادی از خودروها بی اختیار با کوه تصادف کرداند.
c6a080ccf6b736df817f4eb48be7acc2 کوه جالب و عجیب ایرانی که ایدز را درمان می کند+تصویر

   از جمله خواص خارق العاده این کوه کمک به درمان مبتلایان به ایدز است. به خاطر نزدیکی این کوه به ... ( به ادامه مطلب بروید .)

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 13:54 | |
نیروگاه تلمبه ذخیره ای (برق آبی)

  نیروگاه برق آبی تلمبه ذخیره ای روشی برای ذخیره کردن و تولید برق به منظور تأمین تقاضای پیک بالا (حداکثر تقاضای مصرف برق) به واسطه حرکت آب بین دو مخزن ذخیره آب در ارتفاعات متفاوت است.

  در زمان تقاضای کم برق، ظرفیت تولید برق اضافی برای پمپاژ آب به مخزن آب در ارتفاع بالاتر مصرف می شود. وقتی که تقاضای برق بیشتر است آب از ارتفاع بالا از طریق توربین تولیدکننده برق به طرف مخزن آب پایین تخلیه می شود.

  مجموع توربین و ژنراتور قابل تغییر (برگشت) مانند پمپ و توربین عمل می کنند (معمولاً طرح توربین فرانسیس). بعضی از تأسیسات از معادن متروکه به عنوان مخزن پایین تر استفاده می کنند، ولی بسیاری از آنها از اختلاف ارتفاع بین دو حجم طبیعی آب یا از مخازن مصنوعی آب استفاده می کنند. نیروگاههای تلمبه- ذخیره ای فقط آب را بین دو مخزن انتقال می دهند. ولی نیروگاههای ترکیبی تلمبه ذخیره ای مانند نیروگاههای برق آبی سنتی از طریق

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 21:59 | |
ISI چیست ؟

ISI یا همان موسسه اطلاعات علمی  (Institute for Scientific Information) یکی از موسسات معتبر در عرصه جهانی می باشد و بدلیل دارا بودن استاندارهای بالای علمی و ارزیابی درحال حاضر درجایگاه نخست جهانی قرارگرفته است.

معیارهای ارزیابی و ارزش دهی این موسسه موردقبول تمامی مراکز پژوهشی و علمی دنیا بوده و نشریاتی که در این موسسه پذیرفته می شوند می بایست از فیلترهای زیادی بگذرند.

این موسسه مدعی است که با نگاهی کاملاً بی طرف و واقع بینانه نسبت به ارزیابی مقالات و مجلات و ژورنال های علمی و پژوهشی اقدام می کند اما شایعاتی مبنی برتمایز قایل شدن این موسسه بخصوص درمورد کشورهای جهان سوم نیز وجوددارد.

 

مجلات وژورنالهای که خواستار گرفتن این استاندارد علمی هستند می بایست از نظر فاکتورهای سنجشی این موسسه مانند: -ضریب تاثیر یاIF  - شاخص فوریت(Immediacy Index) ونیمه عمر استناد مورد ارزیابی قرار می گیرند.

همچنین جهت ارتقاء اعضاء هیئت علمی ، دانشیاران وسایر پژوهشگران چاپ مقاله درISI بعنوان یک معیار جهت ارتقاء می باشد که درصورت نگاهی تک بعدی به این قضیه معیارمنصفانه ای نمی باشد.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 8:2 | |
آشنایی با انواع نیروگاه های برق

 

برای تولید انرژی الکتریسیته از نیروگاه های تولید برق استفاده می شود . این نیروگاه ها دارای انواع مختلفی به شرح زیر می باشند .
1 - نیروگاه دیزلی

2 - نیروگاه گازی

3 - نیروگاه بخاری

4- نیروگاه سیکل ترکیبی
5 - نیروگاه برق آبی

6- نیروگاه هسته ای

7- نیروگاه تلمبه ذخیره ای

8 - نیروگاه خورشیدی
9 - نیروگاه بادی

 10- نیروگاه زمین گرمایی

11- نیروگاه آبی جذر و مدی

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 2:32 | |
محقق ايرانی و توليد برق از سرعت گيرها

يک مخترع ايراني موفق به ابداع سرعت گير انرژي زا شده است که امکان استفاده از انرژي هايي را که در حالت معمول هدر مي رود، فراهم مي کند.

دکتر محمد صادق شريعتي در گفت وگو با خراسان اظهار داشت: اين اختراع در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکيت صنعتي ايران به ثبت رسيده و در نمايشگاه بين المللي اختراعات چين نيز مدال نقره دريافت کرده است اما اکنون يک شرکت آلماني با کپي برداري از آن، بدون ذکر نام مخترع ايراني، در سايت خود آن را مطرح کرده است.

وي درباره اختراع خود گفت: وقتي خودرويي از روي سرعت گير بالا مي رود و پايين مي آيد، ارتفاعي را طي مي کند که براساس قوانين فيزيک در اين حرکت انرژي ذخيره و بعد تخليه مي شود. وي با اشاره به اين که مي توان يک چهارم برق مصرفي تهران را از طريق سرعت گيرهاي انرژي زا تامين کرد، افزود: اين سرعت گير داراي ساختاري متفاوت از سرعت گيرهاي فعلي است که انرژي را از حالت جنبشي به حالت انرژي هاي ذخيره اي و سپس به انرژي هاي ديگر تبديل مي کند.از اين انرژي مي توان در تامين روشنايي برق خيابان ها استفاده کرد.ساختار سرعت گير انرژي زا نسبت به شيب جاده، استحکام آسفالت، ورودي آب در فصول بارندگي و همچنين يخبندان زمستان متفاوت است. اين سرعت گير بايد از آلياژي ساخته شود که تحمل تغييرات نيروي عمودي خودرو را داشته باشد.

شريعتي، دينام، چرخ دنده، اهرم و سيم پيچ ها را از وسايلي دانست که در اين نوع سرعت گير کار گذاشته مي شود. وي در تشريح عملکرد سرعت گير انرژي زا گفت: در هر بار که خودرو از روي سرعت گير عبور مي کند و به ارتفاع ۱۰ تا ۲۰ سانتي متر بالا مي رود انرژي بسيار زيادي در اطراف خودرو توليد مي شود. در اين حالت دينامي که در امتداد سرعت گير نصب شده است، انرژي جنبشي را به انرژي چرخشي تبديل مي کند. حال به محض اين که خودرو از روي سرعت گير پايين بيايد مانند اين است که وزنه اي را به شدت به سمت پايين فشار دهد لذا بايد اين انرژي تخليه شود.اهرمي که در اين سرعت گير نصب شده است، در موقع پايين آمدن خودرو ۱۰ تا ۲۰ سانتي متر پايين مي آيد. اين اهرم در هنگام پايين آمدن ، چرخ دنده ها را به چرخش در مي آورد. در اين چرخش ، انرژي در سيم پيچ هايي که در اطراف آهن رباها به کارگرفته شده است، ذخيره مي شود. به عبارت ديگر با چرخش چرخ دنده ها، انرژي الکتريکي توليد مي شود و اين مکانيسمي است که عکس آن در موتورهاي جاروبرقي و ماشين لباسشويي اتفاق مي افتد.

وي اضافه کرد: انرژي توليد شده سرعت گير را در طول روز مي توان در سيستم هاي خاصي جمع آوري و در طول شب از آن ها براي روشنايي معابر استفاده کرد.شريعتي در پايان يادآور شد: براي بهره برداري از اين اختراع مذاکراتي با وزارت نيرو انجام شده است، اما آن ها براي انعقاد قرار داد، خواستار بيان تمامي جزئيات اين سرعت گير شده اند که اين کار به مفهوم لو رفتن اختراع است.

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 2:26 | |
انواع نیروگاه های تولید برق

نیروگاه های تامین برق از چند طریق برق تولید می کنند. 

نیروگاه حرارتی -  نیروگاه های آبی - نیروگاه های اتمی - نیروگاه خورشیدی و ...

1- نیروگاه حرارتی: از اواخر قرن نوزدهم بشر برای تولید الکتریسیته از نیروگاه های حرارتی استفاده می کند. در این نیروگاه ها ابتدا زغال سنگ مصرف می شد و بعدها فرآورده های سنگین نفتی مورد استفاده قرار گرفت. اساس کار این نیروگاه ها بر گرم کردن آب تا حالت بخار است و سپس بخارهای تولید شده توربین های تولیدکننده الکتریسیته را به حرکت در می آورند. عیب این نوع نیروگاه ها تولید گاز کربنیک فراوان و اکسیدهای ازت و گوگرد و غیره است که در جو زمین رها شده و محیط زیست را آلوده می کنند. دانشمندان بر این باورند که در اثر افزایش این گازها در جو زمین اثر گلخانه ای به وجود آمده و دمای کره زمین در حال افزایش است. در کنفرانس های متعددی که درباره همین افزایش گازها و به ویژه گرم شدن کره زمین در نقاط مختلف جهان برگزار شد (لندن، ریو دوژانیرو و همین سال گذشته در کیوتو) غالب کشورهای جهان جز ایالات متحده آمریکا موافق با کم کردن تولید این گازها بر روی کره زمین بودند و تاکنون تنها به علت مخالفت آمریکا موافقتی جهانی حاصل نشده است.

 



ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 1:49 | |
جایگزینی برای توربین باد

 

  وقتی که از انرژی باد صحبت می شود توربين های بلند با پره های کشيده در ذهن تداعی می شود که با سرعت باد می چرخند و از چرخش آنها ژنراتور ها برق توليد می کنند.
 
 یک شرکت به نام Zena با ارائه سيستمی نوین قصد دارد جایگزین بهتری برای اين توربین ها ارائه کند.در این متد جدید ديگر خبری از توربین های بلند و پره های خطر ناک نیست که گاها پرندگان زیادی در حین پرواز به آنها برخورد کرده و دچار سانحه می شوند.
 
یک برج بلند شش ضلعی به ارتفاع 50 متر جای این توربين ها را می گيرد. جريان باد از هر شش ضلع به داخل اين برج مکيده می شود و پس از فشرده سازی از طريق تونل هایی به مرکز برج فرستاده و از آنجا به سمت ژنراتور هايی که در زیر زمين تعبیه شده است هدايت می شود.
این باد در زير زمین باعث چرخش مجموعه ای از ژنراتور ها می شود و در نتیجه چرخش آنها برق تولید می شود.راندمان کاری این سيستم ۲.۵ برابر بیشتر از توربین های بادی سنتی تخمین زده شده است.
این شرکت قرار است برج های بادی خود را به زودی در چند ایالت ژاپن از جمله Kurume و fukuokaراه اندازی کند تا جایگزین سبز تری برای نیروگاه های هسته ای آسیب ديده داشته باشند.


 

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 1:43 | |

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفأ جهت ایجاد یک فضای مفرح علمی برای آن دسته از عزیزانی که تمایل به ارتقاء سطح معلومات خود در رشته مهندسی برق را دارند، ایجاد شده است.
آرشيو
تير 1402
شهريور 1396
تير 1395
فروردين 1394
مهر 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
دی 1390
تير 1390
خرداد 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
پیمان پویا
لينكستان
انجمن مهندسی برق و الکترونیک
مرجع تخصصی برق و کامپیوتر
ایران الکترونیک
باشگاه مهندسین ایرانی
شعر و ادبیات
ALL SARA
مرجع مهندسی برق
علم و فناوری روز دنیا
وبلاگ برق دانشگاه خلیج
بانک مقالات مهندسی
وبلاگ مهندس محسنی فرد
وبلاگ اختصاصی برق بوشهر
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ اختصاصی پیمان پویا و آدرس peymanpouya.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

مرجع دیتا شیت
مشتقگیری آنلاین
انتگرال گیری آنلاین
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , peymanpouya.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com