به وبلاگ پیمان پویا خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
تئوری و تکنولوژی ساخت ادوات نیمه هادی
مباحث ویژه در الکترونیک
طراحی مدارهای فرکانس بالا
طراحی مدار مجتمع خطی
طراحی مدارهای VLSI
الکترونیک
مخابرات
قدرت
کنترل
روش تحقیق
زبان انگلیسی
اعلام نمرات
دانلود کتاب
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 290
بازدید کل : 89583
تعداد مطالب : 126
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 3

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

نکات مهم هنگام نوشتن رزومه کاری

با سلام و وقت بخیر خدمت همه بازدید کنندگان عزیز. تعدادی از کاربران عزیز سوالاتی داشتن در مورد اینکه چطور میشه یه رزومه کاری قوی نوشت تا هنگام اقدام برای یافتن شفل بتوان با دیگر کارجویان رقابت نمود. در یکی از وبسایت های قوی در زیمنه کاریابی به نام آی-استخدام یک فایل مناسب برای چگونگی نوشتن رزومه کاری مناسب پیدا کردم که می تونه مورد استفاده عزیزان قرار بگیره. فایل مورد نظر رو برای دانلود در انتهای همین مطلب گذاشتم که می توانید آن را دانلود نمایید. امیدوارم این فایل بار شما مناسب بوده و به شما کمک کند.

 

دانلود فایل نحوه نوشتن روزمه کاری

 

 

 

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در دو شنبه 6 شهريور 1396برچسب:, در ساعت 20:17 | |
تصویب قانون ممنوعیت تولید و توزیع لامپ رشته ای در هیات دولت/ آخرین فرصت 26 آذر95

هيات وزيران، قانون حذف استفاده از لامپ هاي رشته اي را تصويب كردند. براساس اين تصميم، ثبت سفارش و ورود لامپ هاي رشته اي با توان بالاي 40 وات ممنوع بوده و خطوط توليد داخلي نيز بايستي حداكثر ظرف مدت 8 ماه از تاريخ ابلاغ مصوبه، جمع آوري و پروانه هاي بهره برداري مربوطه باطل شود.

 

(به ادامه مطلب بروید...)

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در دو شنبه 7 تير 1395برچسب:, در ساعت 16:0 | |
شبكه هاي هوشمند توزيع برق (smart grid)
 
امروزه صنعت برق، نه تنها با فراهم كردن منابع جهت برآورده سازي انرژي مورد تقاضا صنايع مواجه هستند، بلكه از طرفي حداقل سازي و كاهش اثراتي كه بشر بر روي محيط در ارتباط با توليد اين انرژي دارد نيز يكي ديگر از موارد مورد توجه مي باشد و Smart Gridراه حلي براي اين چالش است كه سود و بازدهي بسيار زيادي دارد. براي سمت مصرف كنندهSmart Gridبدين معني است كه آنها مي توانند بروي مصرف خود مديريت هوشمندانه انجام دهند تا در ساعات پيك كه قيمت انرژي گران مي باشد، هزينه كمتري بپردازند و براي كارشناسان محيط زيست، اين شبكه بمعني استفاده از تكنولوژي جهت كمك به حل تغييرات مضر آب و هوايي و اجتناب از توليد گازهاي كربن بيش از اندازه مي باشد و براي همكاران صنعت برق پيك سايي و تصميم گيري هوشمندانه و ارائه اطلاعات دقيق از وضعيت شبكه است.

شبكه هاي هوشمند توزيع انرژي الكتريكي يكي از جديدترين تكنولوژي هاي روز دنيا و حاصل سعي و تلاش متخصصين جهت مدرنيزه نمودن شبكه هاي توزيع و ورود به قرن ديجيتال است . اصلي ترين هدف ، تأمين برق مطمئن و پاسخگوئي به نيازهاي رو به رشد مشتريان با كمترين خسارت به محيط زيست است . اولين شبكه هوشمند جهان در مارس 2008 معرفي گرديد و شهر بالدر ايالت كلرادو آمريكا موفق به دريافت عنوان اولين شهر با شبكه توزيع برق هوشمند گرديد هدف طراحان با بكارگيري ... (به ادامه مطلب بروید)

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, در ساعت 6:5 | |
مدلسازي و شبيه سازي عناصر خطي سيستمهاي قدرت درحالت گذرا

- مقدمه

تحليل مسايل مهندسي در ابعاد بزرگ و پيچيده بسيار فراتر از توانايي انسان است.بسياري از مسايل مهندسي در عمل در گروهي قرار ميگيرند كه نمي توان براي آنها راه حل تحليلي بدست آورد.يك چنين مشكلي باعث گرديد كه كامپيوتر و تكنيكهاي عددي بعنوان يك ابزار قوي محاسباتي راه خود را دربررسي مسايل مهندسي باز كنند.
 
پيشرفت بسيار سريع در سرعت كامپيوترها كه منجر به افزايش سرعت محاسبات شده است باعث گرديد كه آناليز عددي نقش مهمي در شبيه سازي مدلهاي عناصر قدرت در حالت گذرا پيدا نمايند. در حقيقت بكارگيري و اعمال مؤثر تكنيكهاي عددي در برنامه هاي كامپيوتري ما را قادر ساخت مسائلي را كه قبلأ حل آنها امكان پذير نبود بتوان با دقت بسيار بالايي حل نمود. يكي از مسايل عمده مهندسي قدرت كه اينگونه پيشرفتها به حل و بررسي آن بسيار كمك نمود مطالعه حالت گذرا در شبكه هاي قدرت بود.در اين ميان با توجه به وجود عناصر غير خطي و تاثير آنها در مقادير ولتاژ و جريان در شبكه هاي الكتريكي از آناليز حوزه زمان بجاي حوزه فركانس استفاده مي شود.
آناليز هر مسئله در مهندسي برق در حالت گذرا و بخصوص در گرايش قدرت در ابعاد بزرگ با مدلسازي عناصر قدرت شروع ميگردد. مدل هرعنصر الكتريكي در حوزه زمان معمولأ شامل يك دسته معادله ديفرانسيل است كه درآن متغيير مستقل زمان و متغييروابسته يك پارامتر فيزيكي مانند ولتاژ،جريان ،توان و يا انرژي است.
 
بسياري از افراديكه با بررسي حالت گذرا در شبكه هاي قدرت رودررو هستند به تنوع روشهاي حل معادلات ديفرانسيل آگاه هستند وجود چنين تنوع ... ( به ادامه مطلب بروید)

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, در ساعت 5:56 | |
انقلابی در انرژی پاک؛ سلول های خورشیدی پلاستیکی و منعطف

 

solar cells

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی USC سلول های مایع خورشیدی را ابداع کردند که قابلیت چاپ بر روی هر سطحی را دارا می باشد.

به گزارش سرویس روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران Solar Power، این سلول های خورشیدی ارزان و از جنس نانوکریستال ثابت که اندازه آنها فقط حدود چهار نانومتر است توسط دانشمندان دانشگاه USC ابداع شده است.

این سلولهای بسیار کوچک که بیش از ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ آنها بر روی یک سوزن جای می گیرد به صورت جوهر مایعی هستند که می توانند بر روی هر سطح تمیزی قرار گیرند و همچنین قابلیت شناور شدن در یک محلول مایع را نیز دارا می باشند.

بروچی Brutchy از پروفسورهای شیمی دانشگاه USC به همراه دیوید اچ.وبر David H.Weber از دیگر اساتید و محققین این دانشگاه در پروژه ای موفق به تهیه ترکیبی از سلنید کادمیوم برای پوشاندن این نانوکریستال ها نمودند.

این پوشش به نانوکریستال های خورشیدی مایع کمک می کند تا ضمن اینکه رسانای بهتری برای تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته باشند مانع از چسبیدن آنها به یکدیگر می شود. این فناوری جدید امکان تهیه سلولهای خورشیدی را از این پس به جای شیشه از پلاستیکی که ذوب نمی شود، را فراهم می آورد و این در نهایت به توسعه پنل های خورشیدی انعطاف پذیری می انجامد که در هر جایی قابل تنظیم و کاربردی هستند.

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در جمعه 14 مهر 1391برچسب:, در ساعت 3:2 | |
روستایی در ایتالیا که به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کند



تجهیزات انرژی های تجدید پذیر، فقط مخصوص استفاده برای مساحت های بزرگ نیستند، از آن ها برای روستاهای کوچک نیز می توان استفاده کرد! برای مثال به روستای Tocco بنگرید! روستایی با ۲۷۰۰نفر جمعیت در ایتالیا که با کمک توربین های بادی، حتی ۳۰% بیشتر از آنچه که نیاز دارد، برق تولید می کند!
این روستا به طور کلی از دستاورد های خودش استفاده می کند و سال گذشته ۲۰۰،۰۰۰دلار با کمک توربین های خود بدست آورد که باعث شد از پس هزینه ی مالیات ها و دور ریختن زباله ها به راحتی بر بیاید. این روستا همچنین به قدری پول دارد که می تواند بودجه ی تمیز کاری خیابان هایش را سه برابر کند، و همچنین مدارس خود را در مقابل زلزله مقاوم سازی کند.
موفقیت توربین ها در روستا، باعث شده که اهالی آن، تمامی کارهای مربوط به انرژی های تجدید پذیر، همچون تعمیرات را خودشان انجام دهند.
قابل ذکر است که قبرستان این روستا در سقف های خود از سلول های خورشیدی برای تولید برق استفاده می کند که باعث شده سالانه ۲۰۰۰ دلار ذخیره مالی داشته باشد و همچنین استفاده از سلول های خورشیدی در این روستا به سرعت در حال رشد است.
ولی درحالی که Tocco بهترین نمونه ی یک شهر کوچک است، ایتالیا فقط ۷%انرژی خود را از انرژی های تجدید پذیر بدست می آورد.

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در جمعه 14 مهر 1391برچسب:, در ساعت 2:18 | |
شهر خورشیدی شناور

 

عکس زیبا و با کیفیت از شهر شناور - طراحی مدرن و زیبای آن واقعا دلفریب است، گنجایش این شهر شناور 50,000 خانه می‌باشد که شهری است برای سال 2100، انرژی این شهر از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود و شهری سبز است و سوخت‌ها در آن جایی ندارند. 

این شهر قرار است در دبی ساخته شود.

 

 

 

ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در جمعه 14 مهر 1391برچسب:, در ساعت 1:55 | |
دکل های انتقال نیرو

 


 



ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, در ساعت 17:8 | |
نیروگاه تلمبه ذخیره ای (برق آبی)

  نیروگاه برق آبی تلمبه ذخیره ای روشی برای ذخیره کردن و تولید برق به منظور تأمین تقاضای پیک بالا (حداکثر تقاضای مصرف برق) به واسطه حرکت آب بین دو مخزن ذخیره آب در ارتفاعات متفاوت است.

  در زمان تقاضای کم برق، ظرفیت تولید برق اضافی برای پمپاژ آب به مخزن آب در ارتفاع بالاتر مصرف می شود. وقتی که تقاضای برق بیشتر است آب از ارتفاع بالا از طریق توربین تولیدکننده برق به طرف مخزن آب پایین تخلیه می شود.

  مجموع توربین و ژنراتور قابل تغییر (برگشت) مانند پمپ و توربین عمل می کنند (معمولاً طرح توربین فرانسیس). بعضی از تأسیسات از معادن متروکه به عنوان مخزن پایین تر استفاده می کنند، ولی بسیاری از آنها از اختلاف ارتفاع بین دو حجم طبیعی آب یا از مخازن مصنوعی آب استفاده می کنند. نیروگاههای تلمبه- ذخیره ای فقط آب را بین دو مخزن انتقال می دهند. ولی نیروگاههای ترکیبی تلمبه ذخیره ای مانند نیروگاههای برق آبی سنتی از طریق

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 21:59 | |
انواع نیروگاه های تولید برق

نیروگاه های تامین برق از چند طریق برق تولید می کنند. 

نیروگاه حرارتی -  نیروگاه های آبی - نیروگاه های اتمی - نیروگاه خورشیدی و ...

1- نیروگاه حرارتی: از اواخر قرن نوزدهم بشر برای تولید الکتریسیته از نیروگاه های حرارتی استفاده می کند. در این نیروگاه ها ابتدا زغال سنگ مصرف می شد و بعدها فرآورده های سنگین نفتی مورد استفاده قرار گرفت. اساس کار این نیروگاه ها بر گرم کردن آب تا حالت بخار است و سپس بخارهای تولید شده توربین های تولیدکننده الکتریسیته را به حرکت در می آورند. عیب این نوع نیروگاه ها تولید گاز کربنیک فراوان و اکسیدهای ازت و گوگرد و غیره است که در جو زمین رها شده و محیط زیست را آلوده می کنند. دانشمندان بر این باورند که در اثر افزایش این گازها در جو زمین اثر گلخانه ای به وجود آمده و دمای کره زمین در حال افزایش است. در کنفرانس های متعددی که درباره همین افزایش گازها و به ویژه گرم شدن کره زمین در نقاط مختلف جهان برگزار شد (لندن، ریو دوژانیرو و همین سال گذشته در کیوتو) غالب کشورهای جهان جز ایالات متحده آمریکا موافق با کم کردن تولید این گازها بر روی کره زمین بودند و تاکنون تنها به علت مخالفت آمریکا موافقتی جهانی حاصل نشده است.

 



ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 1:49 | |
جایگزینی برای توربین باد

 

  وقتی که از انرژی باد صحبت می شود توربين های بلند با پره های کشيده در ذهن تداعی می شود که با سرعت باد می چرخند و از چرخش آنها ژنراتور ها برق توليد می کنند.
 
 یک شرکت به نام Zena با ارائه سيستمی نوین قصد دارد جایگزین بهتری برای اين توربین ها ارائه کند.در این متد جدید ديگر خبری از توربین های بلند و پره های خطر ناک نیست که گاها پرندگان زیادی در حین پرواز به آنها برخورد کرده و دچار سانحه می شوند.
 
یک برج بلند شش ضلعی به ارتفاع 50 متر جای این توربين ها را می گيرد. جريان باد از هر شش ضلع به داخل اين برج مکيده می شود و پس از فشرده سازی از طريق تونل هایی به مرکز برج فرستاده و از آنجا به سمت ژنراتور هايی که در زیر زمين تعبیه شده است هدايت می شود.
این باد در زير زمین باعث چرخش مجموعه ای از ژنراتور ها می شود و در نتیجه چرخش آنها برق تولید می شود.راندمان کاری این سيستم ۲.۵ برابر بیشتر از توربین های بادی سنتی تخمین زده شده است.
این شرکت قرار است برج های بادی خود را به زودی در چند ایالت ژاپن از جمله Kurume و fukuokaراه اندازی کند تا جایگزین سبز تری برای نیروگاه های هسته ای آسیب ديده داشته باشند.


 

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, در ساعت 1:43 | |
باطری های خورشیدی باز نشسته می شوند



با اين روش اصول فيزيك كه حدود يك قرن پا بر جا بوده اكنون واژگون خواهد شد. شما مي‌توانيد هر روز به معادلات حركت زل بزنيد اما اين امكان و احتمال را نخواهيد ديد. همه ما نيز فكر مي‌كرديم كه اين اتفاق ممكن نيست.
اين پديده يك فعل و انفعال عجيب است و به همين دليل بيش از 100 سال ناديده انگاشته شده و كسي متوجه آن نشده است.
نور داراي مولفه‌هاي الكتريكي و مغناطيسي است. تاكنون دانشمندان فكر مي‌كردند كه اثر ميدان مغناطيسي نور بقدري ضعيف است كه مي‌توان آن را در نظر نگرفت. اما «رند» و تيم همكارانش متوجه شدند زماني كه نور با شدت مناسب از مواد نارساناي جريان الكتريكي عبور مي‌كند مي‌تواند اثر مغناطيسي ايجاد كند كه 100 ميليون بار بيش از چيزي است كه قبل از اين تصور مي‌شد. شدت اين ميدان مغناطيسي مي‌تواند معادل اثر الكتريكي قوي باشد.
اين موضوع مي‌تواند منجر به ساخت نوعي باتري‌هاي خورشيدي بدون نياز به نيمه‌هادي‌ها و مواد جاذب نور جهت توليد نيروي الكتريسيته شود.
در باتري‌هاي خورشيدي مرسوم، نور از درون مواد جاذب نور رد شده و گرما توليد مي‌شود. در روش جديد بجاي جذب شدن نور، انرژي در يك گشتاور مغناطيسي ذخيره مي‌شود. مغناطيسي كردن شديد را مي‌توان با القاي نور جديد به‌وجود آورد و در نهايت مي‌توان يك منبع انرژي خازني به وجود آورد. آنچه اين موضوع را ميسر مي‌سازد شاخه‌اي از يكسوسازي اپتيكي است كه پيش از اين كشف نشده بود. در روش معمول يكسوسازي اپتيكال ميدان الكتريكي نور سبب جداسازي بارهاي منفي و مثبت مواد مي‌شد. اين موضوع باعث ايجاد ولتاژ مي‌شد، شبيه به چيزي كه در باتري‌ها اتفاق مي‌افتد. اين اثر الكتريكي بيش از اين در مواد متبلوري كشف شده بود كه داراي يك تقارن مشخص بودند. در اين تحقيق متخصصان دريافتند كه تحت شرايط درست و در نوع ديگري از مواد، ميدان مغناطيسي نور هم قادر به يكسوسازي اپتيكي است.
ميدان مغناطيسي نور شروع به خم كردن الكترون‌ها به شكل C كرده و هر لحظه اندكي آنها را به سمت جلو هل مي‌داد. حركت اين بارهاي C شكل باعث ايجاد الكتريسيته دوقطبي و مغناطيس دوقطبي مي‌شد، چنانچه بتوان اين حركت را در يك فيبر دراز و به تعداد زياد در يك رديف ايجاد كنيم مي‌توان ولتاژ بالايي ايجاد كرد و با استخراج اين ولتاژ از آن به عنوان منبع انرژي استفاده كنيم.
نور بايد از ميان موادي مانند شيشه كه هادي الكتريسيته نيستند عبور كرده و شدت آن 10 ميليون وات بر سانتي‌متر مربع متمركز باشد. نور خورشيد داراي چنين شدتي نيست اما بتازگي موادي كشف شده كه مي‌تواند در شدت پايين‌تري هم اين ميدان را ايجاد كند. با روش جديد ابداع شده توسط محققان انرژي خورشيدي ارزان‌تر از قبل توليد خواهد شد. پيش‌بيني مي‌شود با مواد بهينه شده بتوان ميزان كارايي انرژي خورشيدي تبديل شده به انرژي قابل مصرف را به 10 درصد رساند. اين ميزان معادل همان چيزي است كه امروزه در باتري‌هاي خورشيدي تجاري شاهد آن هستيم.
براي ساخت باتري‌هاي خورشيدي مدرن بايد از فرآيند پيچيده و گسترده‌اي روي نيمه‌هادي‌ها استفاده كرد. اما تمام آن چيزي كه در روش جديد بدان نياز داريم لنزهايي براي متمركز كردن نور و فيبري براي هدايت كردن آن است. قرار است تابستان امسال محققان روي توليد نيرو به اين روش با ليزر كاركرده و پس از آن روي نور خورشيد كار كنند.

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, در ساعت 4:5 | |
کاهش 35 درصدی مصرف برق در کولر های گازی

به تازگی با نصب دستگاهی بر روی کولرهای گازی، مصرف انرژی کولرهای گازی 25 تا 35 درصد کاهش می‌یابد. این روزها با نزدیک شدن به فصل گرم تابستان، استفاده از کولرهای گازی در میان خانوارهای ایرانی رواج یافته است و همین امر، منجر به صدور قبوض برق با ارقام نجومی برای برخی خانوارهایی شده است که به صورت مداوم و در مدت زمان طولانی در روز، از این کولرها استفاده می‌کنند.
در این میان، مهندسان ایرانی برای اولین بار در جهان موفق به طراحی و ساخت دستگاهی شده‌اند که از قابلیت بالایی برای کاهش مصرف انرژی کولرهای گازی برخوردار است؛ این در حالی است که هر خانواده ایرانی به طور شخصی می‌تواند از دسترسی و نصب آسان دستگاه مذکور بهره‌مند شود.
به گفته کارشناسان با نصب این دستگاه بر روی کولر گازی، می‌توان 25 تا 35 درصد در هزینه برق مصرفی صرفه‌جویی کرد؛ این درحالی است که بالابودن میزان برق مصرفی کولرهای گازی که هر سال نیز قیمت برق مصرفی آن افزایش چشمگیری پیدا کرده، فشار بسیار سنگینی به بخش تولید و انتقال برق کشور در فصل گرما وارد می‌کند که در اکثر موارد، امکان ارتقاء خطوط انتقال و یا افزایش پست‌های فشار قوی به دلیل رفع نیاز برق مصرفی اینگونه محصولات وجود نداشته و یا هزینه سنگینی در بردارد.
ساخت این دستگاه در کشور 50 میلیون تومان هزینه در برداشته که با توجه به طی مراحل قانونی ثبت و دریافت گواهی اختراع، می‌توان انتظار داشت که در سال 1391 وارد بازار ایران شده و در اختیار عموم قرار گیرد.

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, در ساعت 3:47 | |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفأ جهت ایجاد یک فضای مفرح علمی برای آن دسته از عزیزانی که تمایل به ارتقاء سطح معلومات خود در رشته مهندسی برق را دارند، ایجاد شده است.
آرشيو
تير 1402
شهريور 1396
تير 1395
فروردين 1394
مهر 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
دی 1390
تير 1390
خرداد 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
پیمان پویا
لينكستان
انجمن مهندسی برق و الکترونیک
مرجع تخصصی برق و کامپیوتر
ایران الکترونیک
باشگاه مهندسین ایرانی
شعر و ادبیات
ALL SARA
مرجع مهندسی برق
علم و فناوری روز دنیا
وبلاگ برق دانشگاه خلیج
بانک مقالات مهندسی
وبلاگ مهندس محسنی فرد
وبلاگ اختصاصی برق بوشهر
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ اختصاصی پیمان پویا و آدرس peymanpouya.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

مرجع دیتا شیت
مشتقگیری آنلاین
انتگرال گیری آنلاین
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , peymanpouya.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com