به وبلاگ پیمان پویا خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
تئوری و تکنولوژی ساخت ادوات نیمه هادی
مباحث ویژه در الکترونیک
طراحی مدارهای فرکانس بالا
طراحی مدار مجتمع خطی
طراحی مدارهای VLSI
الکترونیک
مخابرات
قدرت
کنترل
روش تحقیق
زبان انگلیسی
اعلام نمرات
دانلود کتاب
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 300
بازدید کل : 89593
تعداد مطالب : 126
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 3

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

نکات مهم هنگام نوشتن رزومه کاری

با سلام و وقت بخیر خدمت همه بازدید کنندگان عزیز. تعدادی از کاربران عزیز سوالاتی داشتن در مورد اینکه چطور میشه یه رزومه کاری قوی نوشت تا هنگام اقدام برای یافتن شفل بتوان با دیگر کارجویان رقابت نمود. در یکی از وبسایت های قوی در زیمنه کاریابی به نام آی-استخدام یک فایل مناسب برای چگونگی نوشتن رزومه کاری مناسب پیدا کردم که می تونه مورد استفاده عزیزان قرار بگیره. فایل مورد نظر رو برای دانلود در انتهای همین مطلب گذاشتم که می توانید آن را دانلود نمایید. امیدوارم این فایل بار شما مناسب بوده و به شما کمک کند.

 

دانلود فایل نحوه نوشتن روزمه کاری

 

 

 

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در دو شنبه 6 شهريور 1396برچسب:, در ساعت 20:17 | |
از سرگیری فعالیت وبلاگ

  با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز. به دلیل مشکلات و درگیری های روزمره زندگی متأسفانه برای مدتی نتوانستم به وضعیت وبلاگم رسیدگی کنم. در این مدت از نظر اخبار پیرامون مباحث علمی برق کمی عقب موندیم و مهم ترین مشکلی که به وجود آمده، از دسترس خارج شدن برخی از فایل هایی بود که به صورت پیوست برای دانلود بازدید کنندگان عزیزمون در وبلاگ قرار داده بودیم. از اینکه طی این مدت نتوانستم پاسخگوی سوالات یا پیام های ارسالی عزیزان باشم هم بسیار اندوهگین هستم.

  از اینرو من صمیمانه طلب پوزش میکنم و تلاش میکنم باز هم همچون رویه گذشته بتوانیم در کنار هم باشیم.

  خبر خوب اینه که در سری جدید وبلاگ نویسی میخوام علیرغم مسائل علمی و تحقیقاتی، مسائل مربوط به بازار کار برق رو هم تحت بررسی و پوشش قرار بدیم. در این صورت عزیزان محصل و دانشجویان رشته تحصیلی برق می تونن پیش از پایان تحصیل، بازار کار رو بهتر بشناسن و متناسب با نیاز بازار به فراگیری علوم و فنون مورد نیاز بپردازند.

  با آرزوی سربلندی برای همه عزیزان

 


 

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در دو شنبه 6 شهريور 1393برچسب:, در ساعت 19:56 | |
تصویب قانون ممنوعیت تولید و توزیع لامپ رشته ای در هیات دولت/ آخرین فرصت 26 آذر95

هيات وزيران، قانون حذف استفاده از لامپ هاي رشته اي را تصويب كردند. براساس اين تصميم، ثبت سفارش و ورود لامپ هاي رشته اي با توان بالاي 40 وات ممنوع بوده و خطوط توليد داخلي نيز بايستي حداكثر ظرف مدت 8 ماه از تاريخ ابلاغ مصوبه، جمع آوري و پروانه هاي بهره برداري مربوطه باطل شود.

 

(به ادامه مطلب بروید...)

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در دو شنبه 7 تير 1395برچسب:, در ساعت 16:0 | |
تلفن همراه را یک دقیقه ای شارژ کنید

به گزارش لیزنا، دانشمندان در دانشگاه استنفورد توانستند با جایگزین کردن نوعی از آلومینیوم به جای لیتیوم، باتری‌ هایی بسازند که ظرف یک دقیقه به‌ طور کامل شارژ شوند.

پروفسور هانگجي ‌داي در اين ‌باره گفت: باتري‌ جديد با ۳ فاكتور سرعت بالاي شارژ شدن، عمر بالاتر و ايمن‌تر بودن براي محيط‌ زيست به‌ زودي بازار‌هاي جهان را تصاحب خواهد كرد.

 

 

 

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:, در ساعت 20:22 | |
پروژه درس الکترونیک توان پایین

درود بر بازدید کنندگان وبلاگ.

در این پست قصد داریم چند موضوع تحقیقاتی الکترونیک دیجیتال که مربوط به درس توان پایین دکتر عطابخش نیز می باشد را برایتان معرفی نماییم. دوستان می توانند برای دانلود مقالات مورد نظر از موضوع انتخابی به پست قبلی مراجعه کنند. مطالب به گروه های زیر تقسیم می شوند:


   - RAMs -->  SRAM + DRAM

   - Dynamic Body Biasing

   - Multi-Threshold Voltage System

   - Sub-Threshold

   - Low Power MUX

   - Low Power Adder

   - Piplining

  دانشجویان عزیز میتوانند مباحث دیگری نیز که مرتبط با مدار های دیجیتال توان پایین است را نتخاب کنند.

موفق باشید.

 

 

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, در ساعت 19:12 | |
Jitter چیست؟

Jitter یک پدیده بحث بر انگیز و پیچیده است که همگی دوست دارند درباره آن بدانند ولی از پرسیدن می ترسند!!! جیتر در واقع یک خطای زمانی است . این خطا به وسیله تاخیرهای مدارها از یک وسیله به وسیله دیگر به وجود می آید. در واقع اگر در یک سسیتم صدای دیجیتال، پالس های دیجیتال ،همزمانی کامل با پالس های همزمانی نداشته باشند و در تغییر حالت از یک سطح ولتاژ به سطح دیگر کند باشند ، خطای Jitter پدید می آید. این خطا در مدارات I/O driver دیجیتال ، سرعت چرخش CD-R در دستگاه رکوردر ، پالس های Word Clock دیجیتال ، ترانسفورماتورها و کابلهای دیجیتال ممکن است رخ دهد. این اتفاق ممکن است در خصوصیاتی همچون فرکانسی از پالس های پی دی پی ، دامنه سیگنال، و یا فاز سیگنال های دوره ای رخ دهد.


 به ادامه مطلب بروید ...

 

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در شنبه 2 آذر 1392برچسب:, در ساعت 23:3 | |
آیا برنامه های تلوزیون را می توان از طریق اینترنت دنبال نمود؟

 چندوقتی است در کشور مانیز زمزمه‌هایی مبنی بر فراگیر شدن تلویزیون اینترنتی به گوش می‌رسد. اکنون باید دید وضعیت این تکنولوژی نسبتا جدید در کشور چگونه است.

تلویزیون برروی اینترنت دیدنی می‌شود؟


تلویزیون اینترنتی یا همان IPTV؛ سیستمی را ارایه می‌کند که در آن با استفاده از پروتکل اینترنت برروی یک زیرساخت شبکه خدمات تلویزیون دیجیتال ارائه می‌شود که این خدمات می‌تواند توسط یک اتصال پهنای باند وسیع در اختیار کاربر قرار گیرد. اما وضعیت این تکنولوژی در ایران چگونه است؟


به گزارش ایتنا از ایسنا خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران‌ (ایسنا)، یک پلتفرم IP قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و مشاهده برنامه‌های تلویزیونی را کاملا جذاب و شخصی می‌کند.

برای نمونه کاربر در هنگام مشاهده یک مسابقه فوتبال می‌تواند آمار مربوط به موفقیت بازیکن فوتبال را مشاهده کند و یا حتی در مواردی زاویه دوربین را تغییر دهد. 
 
به ادامه مطلب بروید ...

ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:, در ساعت 13:11 | |
ساخت ترانزیستوری در اندازه یک مولکول

ساخت ترانزیستوری در اندازه یک مولکول 

دانشمندان با ساخت ترانزیستوری در حد و اندازه یک مولکول تحولی بنیادین در عرصه صنایع الکترونیک سازی جهان ایجاد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تصور استفاده از ترانزیستوری در حد و اندازه یک مولکول در یک iPod برای کنترل جریان الکتریسیته، هر ذهنی را به خود مشغول می کند.

به گفته دانشمندان iPod های آینده با استفاده از جریان الکتریسیته کنترل شده به وسیله ترانزیستورهای مولکولی، می توان تا یک تریلیون بایت حافظه معادل بک هزار گیگا بایت حافظه را ارایه کرد.

چارلز استافورد از اساتید برجسته فیزیک با همکاری دکتر دیوید کاردامور در آمریکا اکنون موفق شده اند تا وسیله ای را خلق کننده که با استفاده از آن امکان تبدیل یک مولکول واحد به ترانزیستور شود.

این وسیله جدید ترانزیستور کوانتومی Quantum Interference Effect Transistor نام دارد که می تواند مولکول واحد را به ترانزیستور تبدیل کند و در عین حال ترانزیستور مولکولی تولید شده از عملکرد کاملا مشابهی با ترانزیستورهای طبیعی برخوردار باشد.

بر اساس گزارش آریزونا دیلی، مولکول انتخاب شده در این فرآیند، مولکول برنز است چون این مولکول حلقوی به امواج الکترونی این اجازه را می دهد تا در دو مسیر تقابلی حرکت کنند.

استفافورد در ادامه گفت: در این سیستم جدید که طی دو سال گذشته راه اندازی شده است، دو رشته سیم برای جریان الکتریکی و یکی برای کنترل جریان وجود دارد. ما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید آزمایشات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:, در ساعت 13:6 | |
RFID چیست؟

امروزه ضرورت شناسایی خودکار عناصر و جمع آوری داده مرتبط به آنان بدون نیاز به دخالت انسان جهت ورود اطلاعات در بسیاری از عرصه های صنعتی ، علمی ، خدماتی و اجتماعی احساس می شود . در پاسخ به این نیاز تاکنون فناوری های متعددی طراحی و پیاده سازی شده است .
به مجموعه ای از  فناوری ها که از آنان برای شناسایی اشیاء ، انسان و حیوانات توسط ماشین استفاده می گردد ، شناسایی خودکار و یا به اختصار Auto ID  گفته می شود .  هدف اکثر سیستم های شناسایی خودکار ، افزایش کارآیی ، کاهش خطاء ورود اطلاعات  و آزاد سازی زمان کارکنان برای انجام کارهای مهمتر نظیر سرویس دهی بهتر به مشتریان است .


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:, در ساعت 12:59 | |
روش جدید سلول های خورشیدی کارآمد تر می سازد (زبان انگلیسی)

 

New technique makes solar cells more efficient

Improving colloidal quantum dots
Author: 
Terry Lavender

A new technique developed by University of Toronto Engineering Professor Ted Sargent and his research group could lead to significantly more efficient solar cells.

In a paper published in the journal Nano Letters, the group describes a new technique to improve efficiency in what are called colloidal quantum dot photovoltaics. It's a technology that already promises inexpensive and more efficient solar cell technology

 

(به ادامه مطلب بروید ...)

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در شنبه 19 اسفند 1387برچسب:, در ساعت 1:48 | |
ترانزيستورهاي سه بعدي

پيش از آن‌كه به سراغ بررسي جنبه‌هاي طراحي ترانزيستور جديد اينتل برويم، اجازه بدهيد ابتدا به نحوه كار ترانزيستورهاي سنتي نگاهي بياندازيم. شكل 1 يك ترانزيستور «مسطح» سنتي را نشان مي‌دهد، همان نوع ترانزيستوري كه براي نخستين‌بار در آغاز عصر ريزتراشه‌ها اختراع شد و تا امروز يكي از عناصر اصلي مدارهاي الكترونيكي را تشكيل مي‌داده است. اين ترانزيستور از سه بخش اصلي تشكيل شده است: منبع (Source)، مسير تخليه (Drain) و گيت (Gate). در واقع اين شكل يك نوع خاص از ترانزيستورها، يعني يك MOSFET را نشان مي‌دهد، اما اجازه بدهيد بيش از حد با جزئيات درگير نشويم.

 



ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, در ساعت 19:50 | |
صفحه كليد‌هاي آينده را ببينيد

نسل آینده تلفنهای و تبلتها می‌توانند از دکمه های شفاف و واقعی برخوردار شوند که بر حسب نیاز از صفحه بیرون می‌آیند و سپس ناپدید می‌شوند.
تاکتوس، یک شرکت تازه کار آمریکایی مستقر در کالیفرنیا اقدام به ابداع یک صفحه از دکمه های شفافی کرده که از صفحه لمسی بالا می آید و پس از استفاده ناپدید می شود.
این شرکت مدعی شده است که این صفحه درست اندازه صفحه کلید لمسی است اما یک لایه از دکمه های شفاف روی آن ظاهر می شود.

806369_111orig.jpg



ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, در ساعت 19:47 | |
کریستال مایع

کریستال های مایع نه لزوما مایع هستند و نه کریستال، ولی این نامی است که به قطعات مورد اشاره داده شده و یاد گرفتن آن راحت تر از نامگذاری دقیق برای آن است.نام کریستال مایع در اواخر قرن اخیر به انواع بخصوصی از مواد آلی(مواد شیمیایی که در ارگانیزمهای حیاتی وجود دارند)به دلیل ساختمان شیمیایی قابل توجهشان داده شد.یک کریستال یک آرایش از اتمهایی است که نظم دقیق در سازه ی آنها رفتار و خواص آن ماده را شکل داده است؛ این مواد سخت هستند،  دارای نقطه ی ذوب بالا بوده و غالبا نور را قطبی می کنند.هر اتم موجود در ساختمان کریستال جامد با قدرت زیادی به اتمهای همسایه اش وابسته است و مواد دارای ساختمان شیمیایی نسبتا ساده ای هستند که غالبا فقط از دو نوع اتم تشکیل شده است.
اما موادی هم هستند که علی رغم داشتن یک سری نظم در آرایش اتمی، به مفهوم کلاسیک کلمه کریستال نامیده نمی شوند.این مواد شامل واحد هایی هستند که صدها هزار اتم را در بر می گیرند، ولی واکنش کافی برای مرتب کردن واحد ها به صورت یک سازه وجود دارد، به ویژه ...


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در شنبه 27 آبان 1391برچسب:, در ساعت 2:10 | |
انقلابی در انرژی پاک؛ سلول های خورشیدی پلاستیکی و منعطف

 

solar cells

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی USC سلول های مایع خورشیدی را ابداع کردند که قابلیت چاپ بر روی هر سطحی را دارا می باشد.

به گزارش سرویس روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران Solar Power، این سلول های خورشیدی ارزان و از جنس نانوکریستال ثابت که اندازه آنها فقط حدود چهار نانومتر است توسط دانشمندان دانشگاه USC ابداع شده است.

این سلولهای بسیار کوچک که بیش از ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ آنها بر روی یک سوزن جای می گیرد به صورت جوهر مایعی هستند که می توانند بر روی هر سطح تمیزی قرار گیرند و همچنین قابلیت شناور شدن در یک محلول مایع را نیز دارا می باشند.

بروچی Brutchy از پروفسورهای شیمی دانشگاه USC به همراه دیوید اچ.وبر David H.Weber از دیگر اساتید و محققین این دانشگاه در پروژه ای موفق به تهیه ترکیبی از سلنید کادمیوم برای پوشاندن این نانوکریستال ها نمودند.

این پوشش به نانوکریستال های خورشیدی مایع کمک می کند تا ضمن اینکه رسانای بهتری برای تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته باشند مانع از چسبیدن آنها به یکدیگر می شود. این فناوری جدید امکان تهیه سلولهای خورشیدی را از این پس به جای شیشه از پلاستیکی که ذوب نمی شود، را فراهم می آورد و این در نهایت به توسعه پنل های خورشیدی انعطاف پذیری می انجامد که در هر جایی قابل تنظیم و کاربردی هستند.

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در جمعه 14 مهر 1391برچسب:, در ساعت 3:2 | |
مسواک خورشیدی

 محققان ژاپنی برای نخستین بار یک مسواک خورشیدی ساخته اند که نیازی به استفاده از خمیر دندان ندارد.

به گزارش «شبکه خبر دانشجو»، محققان دانشگاه ساسکاتچوان ژاپن یک مسواک خورشیدی ساخته اند که دندان ها را با ایجاد یک عکس العمل شیمیایی – خورشیدی در دهان، ‌تمیز می کند و دیگر نیازی به استفاده از خمیر دندان نیست.
این مسواک خورشید به نام j3x-soladey دارای یک پنل خورشیدی است که الکترون ها را از طریق یک سیم هادی به قسمت نوک برس های مسواک انتقال داده و در آنجا این الکترون ها به اسید موجود در بزاق دهان واکنش نشان می دهد.
در مرحله بعد یک عکس العمل شیمایی در دهان ایجاد می شود که پلاک های دندانی را شکسته و باکتری ها را از بین می برد.
این مسواک جدید بسیار کم مصرف است و با همان میزان انرژی خورشیدی مورد نیاز برای ماشین حساب های خورشیدی، کار می کند که در آن فوتون های نوری جایگزین خمیر دندان شده اند.
سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت: اعضای این تیم هم اکنون در حال آزمایش عملکرد این مسواک بر جلوگیری از وقوع بیماری های دهان و دندان هستند و امیدوارند که این مسواک به طور کامل سلول های باکتریایی را نابود کند.
قرار است این مسواک بر روی 120 نوجوان داوطلب آزمایش شود تا عملکرد و مزایا و معایب آن با مسواک های معمولی مقایسه شود.نتایج این یافته ماه گذشته در کنفرانس جهانی سالانه دهان و دندان در شهر دبی ارائه و جایزه نخست از بین 170 محصول جدید دندانی ارائه شده را به خود اختصاص داد.

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در جمعه 14 مهر 1391برچسب:, در ساعت 2:22 | |
ایران در رتبه بندی جهانی دولت الکترونیک از مالدیو هم عقب تر است!!!

 

 
 در میان ۵۰ کشور اول دنیا از این حیث نام بسیاری از کشورهای منطقه و کشورهای در حال توسعه دیده می‌شود.
ایران در رتبه‌بندی جهانی دولت الکترونیک از مالدیو هم عقب‌تر است




عضو کنفدراسیون بین‌المللی دولت الکترونیک با اشاره به شاخص‌های مدنظر جهانی برای آمادگی کشورها در مبحث دولت الکترونیکی از صعود دو پله‌ای ایران براساس آمارهای جهانی در این بخش خبر داد.


به گزارش ایتنا احسان قدیری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آمارهای جهانی رتبه‌بندی کشورها از حیث آمادگی دولت الکترونیک اظهار داشت: براساس آخرین گزارشات منتشرشده در سازمان ملل در شاخص دولت الکترونیک کشورهای کره جنوبی، هلند، بریتانیا، دانمارک و آمریکا به ترتیب رتبه اول تا پنجم این خدمات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ایران در شاخص دولت الکترونیکی از میان ۱۹۰ کشور جهان در رتبه صدم قرار گرفت، اضافه کرد: این درحالی است که بر اساس بررسی‌های انجام شده ایران در سال ۲۰۱۰ رتبه ۱۰۲ دولت الکترونیک را در بین کشورها به خود اختصاص داد که این آمار نشان از صعود دو پله‌ای ایران در این بخش دارد.

عضو کنفدراسیون بین‌المللی تجارت الکترونیک از جهش و رشد بسیار خوب کشورهای در حال توسعه و کشورهای منطقه در توسعه دولت الکترونیکی خبرداد و گفت: به عنوان نمونه رتبه کشور قزاقستان از ۸۱ در سال ۲۰۰۸ به ۴۶ در سال ۲۰۱۰ و ۳۸ در سال ۲۰۱۲ ارتقا یافته است.

قدیری با اشاره به رتبه قابل قبول برخی کشورهای در حال توسعه در بحث دولت الکترونیک تصریح کرد که در میان ۵۰ کشور اول دنیا از این حیث نام بسیاری از کشورهای منطقه و کشورهای در حال توسعه دیده می‌شود که از جمله آن می‌توان به رتبه ۲۸ کشور امارات، رتبه ۳۶ کشور بحرین، رتبه ۳۸ کشور قزاقستان، رتبه ۳۹ کشور شیلی، رتبه ۴۰ مالزی، رتبه ۴۱ عربستان، رتبه ۴۳ کلمبیا و رتبه ۴۸ کشور قطر اشاره کرد.

وی گفت: در آخرین گزارشات سازمان ملل متحد در شاخص دولت الکترونیکی، ایران در میان کشورهای جنوب آسیا دسته‌بندی و بررسی شده که در این گروه مالدیو با رتبه ۹۵ قبل و سریلانکا با رتبه ۱۱۵ بعد از ایران قرار دارد.

عضو کنفدراسیون بین‌المللی تجارت الکترونیک بر رشد کشورهای آسیایی در آمادگی در زمینه شاخص‌های دولت الکترونیکی تاکید کرد.

به گزارش مهر، گام‌های نخست اجرای دولت الکترونیک در ایران در نیمه نخست سال ۸۹ برداشته شد و پس از تدوین نقشه راه برای اجرای سند جامع دولت الکترونیک در دستور کار دولت قرار گرفت.


هم اکنون تدوین نقشه راه دولت الکترونیک به اتمام رسیده و این سند راهبردی به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و قرار است این سند به طور کل برای ارائه خدمات تا پایان برنامه پنجم توسعه – سال ۹۵- عملیاتی شود.
 

 

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, در ساعت 12:15 | |
تلفن همراهتان را با تیشرت شارژ کنید

محققان فناوري شركت بزرگ ارتباطات «اورنج» از پيش‌ساخت جديد يك تي‌شرت شارژر تلفن‌همراه رونمايي كرد.



به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كاربران اين نمونه تنها بايد در زمان نياز، گوشي خود را به اين لباس وصل كنند.

اين پوشاك آينده كه «روح 71 (Spirit of 71)» نام دارد، به سادگي با استفاده از يك فناوري واكنش به صدا كار مي‌كند. هرچه صداي موسيقي بلندتر باشد، شارژ تلفن سريعتر انجام مي‌شود.

فناوري موجود در اين تي‌شرت از يك غشاي پيزوالكتريك به اندازه يك صفحه A4 براي جذب فشار امواج صوتي استفاده مي‌كند. اين ابزار سپس اين امواج را به بار الكتريكي تبديل مي‌كند كه در پي آن از طريق باتري به سرپوشي كه به بيشتر گوشي‌هاي همراه مي‌خورد،‌ منتقل مي‌شود.

شركت اورنج قرار است اين نمونه را در جشنواره هنرهاي اجرايي معاصر گلاستونبري مورد آزمايش قرار دهد تا بررسي كند كه كدام حركت به شارژ بهتر منجر مي‌شود.

جشنواره گلاستونبري بزرگترين جشنواره بدون سقف و هواي آزاد هنرهاي اجرايي جهان بوده که به صورت سالانه در انگلستان برپا مي‌شود.

به گفته توني اندرو، يكي از توليدكنندگان اين فناوري، ارتعاشات صوت و بخصوص فركانسهاي بم باعث ايجاد لرزش كافي براي توليد برق از موادي مانند غشاي پيزوالكتريك مي‌شوند.

[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, در ساعت 3:54 | |
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفأ جهت ایجاد یک فضای مفرح علمی برای آن دسته از عزیزانی که تمایل به ارتقاء سطح معلومات خود در رشته مهندسی برق را دارند، ایجاد شده است.
آرشيو
تير 1402
شهريور 1396
تير 1395
فروردين 1394
مهر 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
دی 1390
تير 1390
خرداد 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
پیمان پویا
لينكستان
انجمن مهندسی برق و الکترونیک
مرجع تخصصی برق و کامپیوتر
ایران الکترونیک
باشگاه مهندسین ایرانی
شعر و ادبیات
ALL SARA
مرجع مهندسی برق
علم و فناوری روز دنیا
وبلاگ برق دانشگاه خلیج
بانک مقالات مهندسی
وبلاگ مهندس محسنی فرد
وبلاگ اختصاصی برق بوشهر
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ اختصاصی پیمان پویا و آدرس peymanpouya.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

مرجع دیتا شیت
مشتقگیری آنلاین
انتگرال گیری آنلاین
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , peymanpouya.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com