تافل ( TOEFL ) چیست؟

به وبلاگ پیمان پویا خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
تئوری و تکنولوژی ساخت ادوات نیمه هادی
مباحث ویژه در الکترونیک
طراحی مدارهای فرکانس بالا
طراحی مدار مجتمع خطی
طراحی مدارهای VLSI
الکترونیک
مخابرات
قدرت
کنترل
روش تحقیق
زبان انگلیسی
اعلام نمرات
دانلود کتاب
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 549
بازدید کل : 90136
تعداد مطالب : 126
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 3

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

تافل ( TOEFL ) چیست؟

 

تافل چیست؟

آزمون تافل (TOEFL) توسط سرویس سنجش تحصیلی (ETS) دانشگاه پرینستون (Princeton) برگزار می‌شود. این آزمون، مهارت در بخشهای شنیداری، گفتاری، نوشتاری، و درک مطلب انگلیسی را مورد سنجش قرار می‌دهد و برای پذیرش در دانشگاههای آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمره کسب شده در این آزمون جهت پذیرش در این دانشگاهها به مدت دو سال دارای اعتبار می‌باشد.

تافل اینترنتی (iBT) چه تفاوتی با تافل کتبی و کامپیوتری دارد؟

آزمون تافل اینترنتی (iBT) بخش جدیدی با عنوان «بخش گفتاری» (یا Speaking) دارد و در مقابل، بخش ساختار (Structure) که در آزمونهای کتبی و کامپیوتری وجود داشت، حذف شده است. گرامر بطور غیرمستقیم در بخشهای دیگر این آزمون مورد سنجش قرار می‌گیرد. سخنرانی‌ها و گفتگوها در بخش شنیداری (Listening) طولانی‌تر شده‌اند و خلاصه نویسی (note taking) نیز دیگر مجاز می‌باشد. در بخش درک مطلب (Reading)، نوع سؤالات متنوع‌تر شده و بعنوان مثال از شرکت کنندگان خواسته می‌شود اطلاعات را طبقه‌بندی کنند و یا جدولی را پر کنند. تایپ کردن هم در بخش نوشتاری دیگر الزامی است.

سیستم امتیازدهی در این آزمون چگونه است؟

سیستم امتیاز دهی در آزمون تافل اینترنتی (iBT) در جدول زیر نشان داده شده است:

۰-۳۰ Listening
0-30 Reading
0-30 Writing
0-30 Speaking
0-120 Total score

بخشهای مختلف تافل (iBT) :

بخش درک مطلب (Reading)
بخش درک مطلب در تافل iBT خیلی با نسخه کامپیوتری آن (CBT) تفاوت ندارد. این بخش از سه متن آکادمیک تشکیل شده است که به دنبال هر کدام چندین پرسش مطرح می‌شود. هر کدام از این متن‌ها حدوداً از ۶۵۰ تا ۷۵۰ کلمه ساخته شده‌اند. نوع سؤالات نیز ترکیبی از نوع سؤالات موجود در تافل کامپیوتری (CBT) و انواع جدیدتری از سؤالات است که در آن شرکت کنندگان باید جدولی را پر کنند یا یک نتیجه گیری روایی را تکمیل نمایند. دو ویژگی اضافه شده به بخش درک مطلب (Reading)، یکی فهرست لغات و دیگری یک گزینه تجدید نظر (review option) می‌باشد. «فهرست لغات» به شما این امکان را می‌دهد که معنی کلمات کلیدی موجود در متن را بیابید و با «گزینه تجدید نظر» (یا review option) می‌توانید برگردید و در پاسخهایتان تجدید نظر کنید.

بخش شنیداری (Listening)
بخش شنیداری آزمون تافل توانایی شما را در درک مکالمات انگلیسی، آنگونه که در آمریکای شمالی صحبت می‌شود، ارزیابی می‌کند. بخش شنیداری آزمون تافل اینترنتی (iBT) هم خیلی با نسخه کامپیوتری آن (CBT) متفاوت نیست. این بخش از دو مکالمه و چهار سخنرانی درسی همراه با پرسشهای متعدد تشکیل یافته است.

بخش نوشتاری (Writing)
این بخش از آزمون، توانایی شما را در به کار گیری «نوشتن» جهت برقراری ارتباط در یک محیط دانشگاهی مورد سنجش قرار می‌دهد. این بخش خود به دو قسمت تقسیم می‌شود: یک قسمت تلفیقی (integrated) و یک قسمت مستقل (independent) که تایپ کردن هم برای هر دو قسمت ضروری است. در قسمت تلفیقی شما باید در ابتدا متن کوتاهی را بخوانید (۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه) و سپس به یک نطق مرتبط با متن گوش دهید. بعد از آن شما باید با استفاده از اطلاعاتی که از متن و سخنرانی بدست آورده‌اید به یک پرسش پاسخ دهید. به شما ۲۰ دقیقه فرصت داده می‌شود که پاسخ خود را که باید بین ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه باشد، بنویسید. اما قسمت مستقل (independent) بخش نوشتاری، مشابه بخش نوشتاری آزمون کامپیوتری تافل می‌باشد: به شما ۲۰ دقیقه فرصت داده می‌شد که انشاء کوتاهی در حدود ۳۰۰ کلمه درباره یک موضوع خاص بنویسید.

بخش گفتاری (Speaking)
این بخش جدید از آزمون تافل دارای شش تکلیف (task) می‌باشد که دو تکلیف آن به صورت مستقل (independent) و چهارتای آن به صورت تلفیقی می‌باشد.

بطور دقیق‌تر، بخش گفتاری آزمون تافل دارای قسمتهای زیر است:

  • ۲ تکلیف مستقل (independent) درباره موضوعات معمولی و آزاد.
    - شرکت‌کنندگان باید با استفاده از دانش و تجارب شخصی خود در مورد یک موضوع خاص موضع گیری کرده و آن را توضیح دهند.

  • ۲ تکلیف تلفیقی (integrated) بر اساس خواندن و شنیدن.
    - این تکالیف شامل یک متن کوتاه و یک صحبت کوتاه می‌باشند. شرکت کنندگان باید اطلاعاتی را که از این دو طریق بدست می‌آورند، با هم تلفیق کرده و در پاسخ خود به کار گیرند.

  • ۲ تکلیف تلفیقی بر اساس شنیدن یک سخنرانی یا گفتگوی کوتاه.
    - شرکت کنندگان باید نکات کلیدی موجود در آنچه که می‌شنوند را بطور خلاصه در پاسخ‌هایشان ارائه دهند.

مدت پاسخ‌گویی به هر کدام از تکالیف از ۴۵ تا ۶۰ ثانیه متغیر می‌باشد.

آزمون کاغذی Pbt

همانطور که از نام این آزمون مشخص است، داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به سوالات موجود در دفترچه آزمون پاسخ دهند. این آزمون جای خود را رفته رفته به آزمون اینترنتی داده‌است و در واقع در آینده‌ای نه چندان دور کاملا منسوخ خواهد شد. در آزمون کاغذی سه مهارت زبان آموز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:

  • مهارت شنیداری (Listening Comprehension)
  • ساختار زبان (Structure and Language)
  • مهارت خواندن (Reading Comprehension)

علاوه بر سه مهارت فوق یک قسمت برای مهارت نوشتن هم وجود دارد که در یک فرصت ۳۰ دقیقه‌ای بایستی داوطلب بتواند در مورد موضوع مشخصی بنویسد. نمرات بدست آمده از هر قسمت بعد از تغییر مقیاس یافتن با هم جمع شده و نمره کل داوطلب را مشخص می‌کند. این نمره می‌تواند بین ۳۱۰ تا ۶۷۷ تغییر کند. بنابراین هیچ نمره مشخصی برای قبولی یا رد شدن در این آزمون وجود ندارد و همه شرکت کنندگان در این آزمون نمره آزمون را دریافت خواهند کرد. نمره مورد نیاز داوطلب بستگی به محلی دارد که داوطلب می‌خواهد نمره آزمون تافلش به آنجا ارسال شود. معمولاً برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور نمره بالاتر از ۵۵۰ مورد نیاز است.

آزمون اینترنتی Ibt

این آزمون در اواخر ۲۰۰۵ معرفی شد و به میزان قابل توجهی جایگزین دو نوع دیگر «مبتنی بر کامپیوتر» و «مبتنی بر دفترچه» گردید. این آزمون ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا برگزار گردید و از سال ۲۰۰۶ به کشورهای دیگر نیز بتدریج راه یافت. در این نوع آزمون شرکت کنندگان بایستی در تاریخهای مشخص شده در محل حوزه آزمون حضور پیدا کرده و از طریق اینترنت آزمون را برگزار کنند. اعتبار مدرک این آزمون با مدارک امتحانات تافل قدیمی یکسان است ولی این آزمون دارای تفاوتهایی می‌باشد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخلاف تافل قدیمی که بیشتر تاکید بر روی گرامر بود، این آزمون تمامی مهارتهای زبانی را پوشش می‌دهد.
  • فاصله زمانی بین شرکت در آزمون و دریافت نتیجه بر روی اینترنت حدود دو هفته می‌باشد.
  • این آزمون هر ماه چند بار برگزار شده و داوطلبان آزادی عمل بیشتری در انتخاب تاریخ آزمون دارند.

این آزمون ۴ ساعته بوده و دارای ۴ بخش است. هر بخش ممکن است یک یا حتی چندمهارت را مورد آزمایش قرار دهد. یادداشت برداری در این روش بر خلاف روش مبتنی بر دفترچه مجاز است. این آزمون نمی‌تواند بیشتر از یک بار در هفته برگزار شود. البته باید دقت کرد که ممکن است یک یا چند بخش به صورت طولانی (طولانی تر از حد معمول) ارائه شوند. در این صورت مشخص نیست کدام بخش از سوالها واقعا تصحیح شده و جزو نمره در نظر گرفته می‌شوند. انتخاب سوالات تقریبا به صورت تصادفی است.
۱.مهارت خواندن (Reading Comprehension)
این قسمت دارای ۳ الی ۵ متن بلند و سوالاتی در مورد این متنها است. موضوع متن‌ها آکادمیک بوده و معمولاً در کتابهای دانشگاهی یافت می‌شوند. سوالات عمدتا در مورد موضوع اصلی متن، جزئیات، برداشت‌ها، نحوهٔ دیگر بیان جملات، جایگذاری جملات، واژه‌های مترادف می‌باشد. در آزمون ibt دانشجو باید مهارت‌هایی نظیر خلاصه برداری، برداشت سریع ایده‌های اصلی و جدولبندی را دارا باشد. به طور کلی نیازی به اطلاعات قبلی در مورد متن نیست اما اطلاعات قبلی می‌تواند کمک کننده باشد.
۲.مهارت شنیداری (Listening Comprehension)
این بخش شامل شش متن می‌باشد؛ دو مکالمهٔ دانشجویی و چهار متن نیز شبیه سازی کلاس درس دانشگاهی و مباحثات است.
۳.مهارت گفتاری (Speaking Comprehension)
این بخش مجموعا شامل شش قسمت است؛ دو قسمت مستقل که در هرکدام از آنها یک سوال دربارهٔ زندگی آکادمیک مطرح می‌شود و دانشجو باید در مورد آن صحبت کند. چهار قسمت هم به صورت مجتمع است که بخشهای reading،listening همراه با بخش speaking وجود دارد. در این بخشها دانشجو باید در مورد خلاصهٔ متنی که می‌خواند یا می‌شنود و یا ایده‌های جدید خود در مورد این متون صحبت کند. این صحبت‌ها باید دقیق، واضح و دارای تجزیه و تحلیل دقیق از اطلاعات ارائه شده باشد.
۴.مهارت نوشتاری (Writing Comprehension)
این بخش شامل دو قسمت است. یک قسمت مجتمع و یک قسمت مستقل. در بخش مجتمع دانشجو باید متن آکادمیکی را بخواند، سپس به ادامهٔ آن گوش دهد و بعد از آن نظرات خود را در مورد متن بنویسد. در بخش مستقل نیز دانشجو یک مقالهٔ شخصی در مورد سوال ارائه شده می‌نویسد.

نمره هر یک از مهارت‌ها بین ۰ تا ۳۰ بوده و در مجموع نمره بین ۰ تا ۱۲۰ است. نمره ۷۹ یا ۸۰ این آزمون معادل ۵۵۰ آزمون کاغذی شناخته می‌شود که برای ورود به اکثر دانشگاه‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد نیاز است.

آشنایی با آزمون تافل کامپیوتری CBT

این روش امتحانی بسیار شبیه امتحان تافل کتبی است، با این تفاوت که پشت کامپیوتر برگزار می‌شود. تفاوت‌ها و شباهت‌های آن عبارتند از:

  • در ایران برگزار نمیشود.در بخش شنیداری امکان دیدن سوالات مانند تافل کتبی وجود ندارد و بعد از شنیدن، سوالات روی صفحه ظاهر می‌شوند. در این امتحان زمان در دست داوطلب است. داوطلب یک زمان کلی در اختیار دارد که می‌تواند یک سوال را در ۱۰ ثانیه و یک سوال را در ۳۰ ثانیه پاسخ دهد که در بخش شنیداری تافل کتبی این کار امکان پذیر نیست.
  • سوالات این امتحان تطبیقی می‌باشد. به این مفهوم که اگر پاسخ سوال اول غلط جواب باشد، سوال بعد ساده‌تر و امتیاز آن کمتر خواهد بود.
  • بخش نوشتاری باید تایپ شود.
  • کارنامه امتحان در مقایسه با امتحان ورقه‌ای که ۴۰ روز طول می‌کشد، خیلی سریعتر صادر می‌شود.
  • نمره ماکزیمم آن ۳۰۰ می‌باشد که ۲۵۰ معادل ۶۰۰ امتحان کتبی است.

بخشهای مختلف تافل کاغذی

عنوان بخش آزمون

تعداد پرسش

مدت زمان پاسخگویی

بخش شنیداری

Listening

30-50 پرسش

۴۰-۶۰ دقیقه

بخش ساختار

Structure and Written Expression

20-25 پرسش

۱۵-۲۰ دقیقه

درک مطلب

Reading

44-60 پرسش

۷۰-۹۰ دقیقه

نگارش

Writing

1 انشا

۳۰ دقیقه

بخش شنیداری:

داوطلب برای شنیدن از گوشی (head phone) استفاده می‌کند. همچنیـن در آزمـون کامپیوتری علاوه بر صـدایی که داطلب می‌شنود، تصویــری هم به نمـایش درمی‌آید.
به همراه هر پرسش گزینه‌هایی در صفحه نمایش داده می‌شوند که به‌جای حروف (A)، (B) ،(C) و (D) کنار هر گزینه یک بیضی [ ] دیده می‌شود و داوطلب باید روی پاسخ(های) صحیح کلیک کند.
در آزمون کامپیوتری تافل گاهی بیش از یک پاسخ صحیح وجود دارد. در چنین حالتی به داوطلب گفته می‌شود که چند پاسخ صحیح را باید انتخاب کند.
این بخش به دو قسمت تقسیم می‌شود:
قسمت اول شامل مکالمات کوتاهی است که البته کمی از تافل کتبی طولانی‌تر است.
در قسمت دوم هم مکالمه‌ها و سخنرانی‌های طولانی‌تری وجود دارد.

ساختار:

این بخش آزمون تافل کامپیوتری، دقیقاً همانند تافل کتبی است و تفاوت آن در این است‌که داوطلب به‌جای علامت زدن با مداد روی کاغذ، با ماوس روی گزینه صحیح کلیک می‌کند.

درک مطلب:

در این بخش داوطلب ابتدا متنی را می‌خواند که معمولاً طولانی‌تر از آن است که همه آن در یک صفحه نمایش داده شود. بنابراین لازم است از «نوار مرور» برای دیدن (یا مرور) بقیه متن استفاده شود (تا زمانی‌که «مرور» متن تمام نشده باشد، کامپیوتر پرسش‌ها را در اختیار قرار نمی‌دهد) در این مرحله باید روی گزینه Proceed کلیک کرد. حال متن در سمت چپ و پرسش در سمت راست صفحه نمایش مشاهده می‌شود. در این مرحله می‌توان با کلیک روی گزینه Preview به پرسش قبلی بازگشت.

بخش نوشتاری:

این بخش جدا از رتبه کلی داوطلب گزارش می‌شود. انشاء را هم می‌توان با قلم روی یک پاسخ‌نامه نوشت و هم می‌توان به طور مستقیم در کامپیوتر تایپ نمود.

اعتبار مدرک

امتیاز کسب شده هر داوطلب تا ۲ سال پس از تاریخ آزمون اعتبار دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط پیمان پویا در جمعه 31 خرداد 1392برچسب:, در ساعت 17:43 | |

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفأ جهت ایجاد یک فضای مفرح علمی برای آن دسته از عزیزانی که تمایل به ارتقاء سطح معلومات خود در رشته مهندسی برق را دارند، ایجاد شده است.
آرشيو
تير 1402
شهريور 1396
تير 1395
فروردين 1394
مهر 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
مهر 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
دی 1390
تير 1390
خرداد 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
پیمان پویا
لينكستان
انجمن مهندسی برق و الکترونیک
مرجع تخصصی برق و کامپیوتر
ایران الکترونیک
باشگاه مهندسین ایرانی
شعر و ادبیات
ALL SARA
مرجع مهندسی برق
علم و فناوری روز دنیا
وبلاگ برق دانشگاه خلیج
بانک مقالات مهندسی
وبلاگ مهندس محسنی فرد
وبلاگ اختصاصی برق بوشهر
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ اختصاصی پیمان پویا و آدرس peymanpouya.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

مرجع دیتا شیت
مشتقگیری آنلاین
انتگرال گیری آنلاین
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , peymanpouya.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com